© 2016 by novadiva

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

michala@novadiva.cz

daniel@novadiva.cz

00420608932713

Czech republic

Péče o zákazníky/ Customer Care
Obchody/Stores:
udržitelná móda, udržitelný design, novadiva, sustainable fashion, sustainable design, bio látky, lokální móda, jednoduchost, férový obchod, fair-trade, férová móda, přírodní materiály, oděvy z přírodních materiálů

zpět

P o t m e h ú d

 

Příležitost spolupráce s Lucii Kašiárovou a jejím hostem choreografem Czabo Molnárem odstartovala naši partnerskou tvorbu pod značkou  n o v a d i v a.

 

Lucia Kašiarová ředitelka studia ALTA a stále aktivní tanečnice, performérka, improvizátorka, držitelka ceny tanečnice roku 2012. Csábo Molnár maďarský slovák působící na mezinárodní scéně jako choreograf. Je také zakladajícím členem BLOOM! artistic collectiv a mimo jiné pravidelně vyučuje na Budapest Contemporary Dance Academy. S těmito tvůrci jsme měli možnost propojit svět tance a oděvu. Navrhnout kostýmy pro taneční inscenaci Potmehúd. Již po krátkém nastínění hrubé představy tématu inscenace nás spojila podobná touha a vnímání folkloru. Zbavit jej muzeálních nánosů a nanovo prožít jeho podstatu.

 

Inspirací nám byl prostý přístup venkovského člověka  odrážející se v jednoduchých pravoúhlých střizích, tak, aby jednotlivé díly do sebe zapadaly a nebyly žádné prostřihy.

Plátno bylo velmi ceněným artiklem, a odkazovalo tak na rozvinutou profesi přadláctví a tkalcovství. V kořenech folklórní tradice spatřujeme silné propojení vztahu života, estetiky a užitnosti.

Pracovali jsme také se symbolikou vrstev a se symbolickým aktem jejich odkládání. Vrstvy jako masky, které už více neslouží a brání tak autentickému projevu. Patří mezi ně právě vrstva folklórní, ilustrovaná výrazným lidovým motivem, poukazující na jakousi neaktuálnost a oddělení od prapodstaty užití kroje a oděvu. Vrstva fast-fashion, ztvárněná logy velkých společností symbolizuje balast, konzum, ztrátu individuality. Poslední převládající vrstva je ušita z lněného organického plátna a je ztvárněním návratu k autentickým hodnotám bytosti.


Máme radost, že téma celé inscenace se prolíná s příběhem a filozofií značky novadiva. Radost z tvorby plná vitální energie obohacená o vědomý přístup, který odráží partnerský vztah živého k živému.

Foto: Vojtěch Brtnický

kontakt

  • Black Instagram Icon

novadiva